Co mají společného Osiris D3 a Huf Dylan?

… možná víc, než se může na první pohled zdát. Ačkoli jsou každá z jiného těsta (pozn. D3 samozřejmě dost chlebového hehe) mají tyhle kecky v lecčems dost podobný osud.


To bylo tak – někdy kolem roku 2000 přišel Dave Mayhew údajně pozdě na teamový meeting, kde si tehdejší pro rideři Osirisu vybírali z designů, které měla značka k dispozici, na které botě se objeví čí jméno. No a světe div se, na Davea tam zbyla v rohu jen tahle ošklivá princezna. Tehdy z toho údajně dvakrát nadšený nebyl, ale když o rok později tržby původního D3 modelu prorazily střechy, měl už asi jiný názor.


Z D3 se stala ikona své doby. Dnes – víc než 15 let po tom, co tahle věc spatřila světlo světa – stále budí emoce (většinou spíš negativní samozřejmě) a to je právě to, co z ní dělá tak obrovský kult a mezník. Dave teď dokonce před nedávnem vykradl se značkou Under Armour původní design boty, což se ale přirozeně moc nelíbilo jejímu skutečnému designerovi.

Ale ukazuje to skvěle, jak si bota dodnes žije vlastním životem bez ohledu na to, kdo jí designoval a kdo na ní měl své jméno.

No a jak tenhle krátký exkurs to historie skate obuvi tedy souvisí s HUF Dylan Slip botou? Zhruba před osmi lety způsobil mladík jménem Dylan Rieder menší fashion revoluci ve stojatých vodách designu skate bot, které dosud žily z doznívajících vln právě zmíněných Osiris D3. Najednou se objevil chlapec, přes kterého bylo téměř vidět, s úzkými nohavicemi vyhrnutými div ne pod kolena a na nohou měl takové zvláštní lakýrky. Tehdy ještě pod značkou Gravis. A jak už to u velkých věcí bývá, netrefí se do vkusu každému. A skutečně – málokdo dokázal vydýchat fakt, že po éře kosmického obutí a kalhot na mamuty je tohle vyhlídka skateboardingu na dalších pár let.

Takže Dylan se stal poměrně silnou osobností záhy poté. Značka Gravis zmizela ze světla světa, ale Rieder si design své první boty dokázal přetáhnout ke svému novému sponzorovi – tehdy raketově stoupající značce HUF. Otázka autorských práv v tomhle případě byla očividně i díky Dylanově skutečné participaci na vývoji designu (narozdíl od D3, kde Dave přišel k hotovému) mnohem lépe ošetřena.

Před dvěma lety ale bohužel došlo k tomu, že Dylan následkem leukémie nečekaně odešel ze světa. Celý jeho život a “dílo” (v jeho případě bych se jeho video party nebál tak označit) to postavilo do jiného světla a dodnes je inspirací pro tisíce lidí po celém světě (ani tady myslím nepřeháním). Jeho Instagram i 2 roky po jeho smrti vlastně stále žije tím, že na něj lidé sdílejí příspěvky. Nedivil bych se, kdyby podobně jako v případě zesnulých raperů zanedlouho někdo přišel s nápadem, že udělá Dylanův hologram:) Každopádně jeho bota v nabídce HUF zůstala jako odkaz a část z jejího prodeje jde na charitativní účely.

Co tím vším chci říct? Tak jako byla Osiris D3 ikonou své éry skateboardingu, je promodel Dylana Riedera ikonou skateboardingu druhé dekády 21. Století – osobitá, mnohými neoblíbená, ale rozhodně vystupující z řady.

Já sám jsem svého času taky nebyl příznivcem toho, co Dylan reprezentoval. S odstupem času, mi to ale dává čím dál tím jasnější obrysy a smysl. Původní Dylanovy Gravisky jsou dnes rozhodně jedním z top kousků mého botníku a ty od HUF vypadají ještě o kus lépe. Na tenhle test se hrozně těším.

R.I.P. Dylan

Reklamy

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s