Huf footwear : útulek pro real skatery

Ve skate businessu jsou firmy, který existujou proto, aby plnili to, co má správná firma dělat: generovat profit, aby byli stakeholdeři spokojený. Týhle pragmatický racionalitě nelze asi nic moc vyčítat, koneckonců ráno v pekárně asi taky na prodavačku neřvete, že vás rohlíkama za 2 koruny vysává a ničí celou pekařskou scénu (teda alespoň většina z nás to asi nedělá), prostě se snaží přežít a něco vydělat. Existujou ale firmy, který mají přístup, který korporáti uzavírají pouze do škatulky CSR (Consumer social responsibility) jako další marketingovej nástroj, jako svojí filozofii. Prostě to, co amíci označujou jako „helping out the community“ je pro ně stejně důležitý nebo možná i malinko míň, než být neustále v černých číslech. 

Momentka z Huf katalogu ve fullpipu

Když už se rozhodnete zaujmout společensky zodpovědnej přístup a svoje nákupy skate vybavení realizujete takovým způsobem, abyste podporovali core skate firmy, narazíte pravděpodobně na to, že malá srdcařská firmička nedokáže vyrábět v takový kvalitě jako nadnárodní gigant. Říkáte si : „Jasně New Balance skate boty jsou zlo, ale co naplat, když vydrží jednou tolik co boty od srdcařů a stojí jen o pár korun víc.“ Namíchat ideální poměr srdíčko-kvalita-cena je hodně těžký a jeho neodhadnutí stojí za zánikem 95% skate firem.

Sám pan majitel – Huf

Světlou výjimkou z téhle pasti se zdá být sanfranciská značka Huf footwear. Ta vznikla jako aktivita bývalého pro-ridera za DVS Keitha Hufnagela. Ten si původně založil shop, kde prodával pečlivě vybraný značky. Jeho specifický styl v oblékání a botách pak vykrystalizoval v založení vlastní značky pod zkratkou vlastního jména – HUF. Keith do toho nešel hned po hlavě a začal od malých věcí, kterýma se ale proslavil po celém světě. Právě jemu vděčíme za velký návrat pětipanelových kšiltovek a Huf ponožky s obrázkama listů trávy jsou už tak legendární, že sem ně ně dokonce už viděl i MEME. Postupem času se Huf propracoval až do fáze, kdy začal vyrábět i kompletní řadu oblečení a hlavně bot.

Důvod proč jsou Plantlife ponožky tak populární….
Newyorská klasika – HUF a NYPD

Ojedinělý je pak Huf ve svém přístupu ke skate businessu. Zatímco na jedné straně se do skateboardingu cpou nadnárodní korporace s obřími rozpočty s cílem ukrást si pro sebe trošku toho „cool“ pozlátka, zvednout si tržby a rozšířit segment, Huf stojí na druhé straně barikády a vytváří právě tu auru, kterou chtějí „non-core“ firmy získat. Je totiž jednou z mála značek, kde funguje klasický model propagace značky přes ridery. Pro ty navíc Huf představuje něco jako útulek před milionovýma kontraktama korporací, billboardama a reklamou na energydrink v TV, protože ne každej o tenhle sellout stojí.

Keith Hufnagel sice bydlí ve Friscu, ale jeho New Yorskej styl mu nikdo neodpáře. Podívejte se na video z jeho rodnýho města a pochopíte, o čem je HUF footwear.

Pokud odhlídneme od dvou nejvíc mediálně propíraných hvězd – Austyna Gilleta a Dylana Riedera, pak najdeme v Huf teamu lidi, který jsou nejen výborní skateři, ale většinou si prošili určitým zklamáním ze skate businessu. Huf tak například sdružuje zbytky éS footwear teamu (Bobby Worrest, Kevin Terpening, Josh Matthews) nebo jsou to takové ty hvězdy, které prostě nikdo jiný nezvedl ze země (Peter Ramondetta, Brad Comer). Narozdíl od většiny firem Huf nemá tým jako slepenec vzájemně nesourodých individualit, ale jeho team je prostě tým. Kolaboarce s ostatníma core skate značkama (Krooked, Diamond etc.) zase dokazuje, že Huf má ve skate světě svoje pevný místo. Zkrátka téhle firmě se nějak zázračně povedlo zkombinovat všechny aspekty toho, jak by měla srdcařská skate firmy fungovat, protože o tom má zřejmě Keith Hufnagel naprosto jasnou představu.

Tohle pro mě mluví za všechno: dám krk za to, že v marketingovým rozpočtu např. Red-Bullu, Monsteru atp. je tolik peněz, že kdyby přišli do Londýna a řekli – „my si Southbank koupíme a postavíme tam vlastní brandovej park“, věci by se daly  rychle do pohybu. Stalo se něco takovýho? Pokud vím tak ne. Huf to sice asi z vlastní kapsy nezafinancuje, ale má koule na to udělat něco, co podpoří to, aby se Southbank zachoval. A dneska už víme, že se to zřejmě povede. A za to mu patří zaslouženej respekt!

Od jiných core skate projektů HUF odlišuje ještě jedna podstatná věc: funguje! A zdá se, že opravdu dobře, protože nově teď kluci mají doménu www.hufworldwide.com . V ČR má produkty značky HUF v nabídce zatím jenom skateshop POPNAME.CZ. Ty poskytli jeden pár Huf bot pro weartest, takže už brzo očekávejte bližší info včetně fotek!

O významu a popularitě HUF vypovídá její umístění v žebříčku top 25 současných skate značek.

Reklamy

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s